.

Wednesday, November 10, 2010

aku dan kamera



aku suka camera, mase kecik2 dulu tengok orang amik gmbr weding ak pon teringin nak pasang cita-cita nak jadi tukang tangkap gambar. aku memang ada kamera kompak jenama ape tah yang bapak aku beli kat COURTS MAMMOTH. setat situ aku blaja maen kamera. tapi mase 2 aku minat dalam rekaan dalaman, aku selalu tengok casa impian. tapi sekarang minat dalam bidang photografy ni x boleh pisah.

aku sekarang ada sebuah kamera DSLR (murah je) canon 1000D. setat dari 2 la ku mula belajar nak dapat gambar cantik2. basic ada la jugak, tapi still kena belajar sebab aku ni bukan la hebat seperti otai2 di luar sana. orang slalu tanya kat aku, "kau amik multimedia tapi course ko mne ada maen2 kamera ni".. haishh awat xbole ke?..multimedia memang xde nak blaja benda 2 suma tapi ada la sikit2 je. aku pon merantau jugak cari kawan2 kat internet ni tuk blaja camera. trima kasih kat deorang, ENAL, SYAM YAHYA, DAENG HALIM, RAHMAT RAFAIEL, MISS ELL n sape2 yang pernah ajar aku (sbnarnye x ingat nama).. heee tahanks

alhamdulillah la sekarang masok weding akak aku adala 5 kali aku amik gambar, nak kata da hebat x jugak, lpas amik gambar tunjuk kat otai2 dulu mane tau ada angle yg xbest aku bleh baiki. skarang tunggu je rezeki masok, mana tau minat aku ni boleh bawak ejayaan. kita x tau masa depan kita kan?. segala ilmu yang aku ada aku ajar jugak kat kawan2 aku yang baru2 nak blaja amik gambar, orang kate ilmu jangan kedekut, same2 dapat ilmu same2 la dapat rezeki kan.

xkesah la ape orang ank cakap yang aku ni over ke, saje nak menunjuk ke, ape ke yang penting aku suke buat benda ni, pernah sekali time weding aku xmakan 1 hari, tapi xlapar sebab aku seronok amik gambar.
minat kita xsemestinya sama dengan minat orang lain kn? jadi diri sendiri. kalu dapat kutukan jadi kan ia sebagai pembakar semangat kalau dapat pujian terus kan lagi perbaiki pujian itu.. :)

5 ulasan:

Anonymous said...

setiap apa yang kita buat ada cabaran tersendiri walau apa jua bidang sekalipun.
setiap usaha pasti ada kejayaan.
i'll support u :)

Mrwan said...

alamak hai.....jlousnya bila orng ad camra ni..huuuu

EnJeru Rashid said...

Gambate2!!!
lantak la aper org nak kata kan...
bnda 2 minat kiter~ suker ti kiter la..
HAHA...
teruskan perjuangan mu wahai member ku!!
YEAH!! :D

Anonymous said...

teruskan berusaha.. yeah!

ChEEky MONkey said...

thanks korang :)

Post a Comment