.

Sunday, July 25, 2010

kami di taman rama-rama

atas dasar hobi (ambik gambar), pada tarikh 24.7.2010 aku dan rakan aku buat keputusan untuk pergi ke taman rama-rama melaka..kenape taman rama-rama?. sebab xde pon nama taman kupu-kupu..aku, rahmat dan lan menaiki ferari rahmat (saga je) untuk ke destinasi yang telah di niatkan tadi (mak aku cakap kalau da niat 2 kene buat)..
tampan kan mereka bertiga ni?

berbekalkan keazaman yang kental, kekacakkan yang ada, kelaparan yang melanda (xmakan lagi sebenarnya).kami memulakan aktiviti dengan membeli tiket..ala x mahal pon dewasa RM6 kanak-kanak RM3..bole je bawak anak-anak, awek-awek, pakwe-pakwe serta anak murid pra sekolah jika korang cikgu la.masuk je ingat trus nmpak rama-rama,jangkaan aku meleset.bila masuk je tengok-tengok je ada la garai jual makanan, tempat rehat dan haiwan-haiwan hutan yang lain.
baby ni ske amik gambar taw!!
malu tak bertempat!!

oh lalat!

setelah selesai bergambar di sebalik hendak menemui rama-rama (gambar atas) misi diteruskan dengan Bismillah biler ternampak ular (bkan takot geli je).sesampai je di tempat rama-rama membiak kami terus je terpandang terma dan syarat (mcam nk sign up fesbuk pulak) jangan tangkap atau membunuh!! denda Rm200.ingat sume hukuman bunuh disini amatlah ringan..kah3!! joke je la..

rama-rama ni bebntuk daun bila sayaonye ditutup
mencari madu (rama-rama curang)
bayangkan jika kita ada sayap!! mcam ni la gayanya
gitu l asikit-sikit perjalanan kami di taman rama-rama melaka.bukan je ada rama-rama, kura-kura ada, labi-labi, buaya darat opss salah pulak buaya xdarat..ikan koi ada, ikan naga, macam-macam jenis ular ada, harimau pon ada tau..paling bes jmpe tapir, ad jugak muzium kat dalam 2..mcam-maccam la yang ada..kalau boleh kolam ikan paus pon nak ad..ha3.ape yang x besnya bile sedap-sedap tengah jalan-jalan dalam taman 2 tetiba ada pekerja deorang cakap, "abang kiteorang sudah mau tutup ini tempat" (bace dengan loghat cina) adoii blom puas ma..xpela janji dapat jugak aku tangkap gambar kan..bukan gambar rama-rama je, biawak ad, burung ada,budak-budak pon ada..dengan kata lain PUAS!!..he3

8 ulasan:

elly said...

pictures rerama sgt awesome

ChEEky MONkey said...

heee :) tq miss!!

Rush said...

btl miss..
sayer sokong...
awesome dude!!!!
aq mmg suker ngan style ko amik gmbr(kembang la tuh)hee~~
gmbr bby x der lg ker??hee~~ ;p

Anonymous said...

cantik!!
x ajak aku kan...
huhuhu~~
nih ganti GIG yg x jadi ke g melaka??
hahaha~~

Anonymous said...

bismillah nampak ular...wakaka~~

ChEEky MONkey said...

rash: tq!! biase ajer br blaja lg ni..
kak: ha3 ak klu nmpk ulo mmg bismillah la..kang xmasal2 arwah plak..

Anonymous said...

hahhaha~~beso sgt ke ular 2??ngeee~~

ChEEky MONkey said...

ulo sawa ko x tkot ke?..doa qunut pon ak bce klu jmpe..ha3

Post a Comment