.

Sunday, June 6, 2010

eskot pulang ke Muar (ikot loghat = muo)

6.6.2010 Cuti sem da abis..setelah berhempas pulas dengan majlis tunang (kakak saya ye) kali ni ibu bapa aku kembali sibuk untuk menghantar aku pulang ke muo..da naik sem kan kena la balik kolej..

7.00 am: anak-anak kucing belaan kakak ak memang suke cari pasal dengan aku..pagi ni la mereka nak bergurau senda sambil menyanyi lagu anuar zain..dengan hati yang iklas dan tulus ak menghadiah kan mereka tempeleng maksimum.

8.30 am: sedang enak dibuai mimpi lembab (tak brape nak basah la) sekali lagi aku digangu oleh anak kucing yang sama kali ni mereka dengan muka yang selamba sambil berbaur dendam..aku dengan sikap profesional dengan selamba bagi warning kat kucing 2 (sebenarnye mamai lagi 2) dan terus masuk bilik tidur dengan aman (malam tadi aku tidor kat depan tv).

10.30 am: kali ni aku bangun dengan sendiri, macam biasa bangun je tido masuk bilik air buat ape yang patut dan terus menghadap laptop..ibu bapa saya sudah malas nak suruh aku sarapan kerana sarapan bagi aku sudah tentu facebook (faveret breakfast) .

11.00 am: bapa aku da warning lebih awal lagi, dengan nada yang lembut, nada suara seperti Ahmad Jais beliau menyuruh aku mandi, sambil itu ibu aku sudah bersiap sedia didepan pintu untuk pergi ke majlis walimatulurus yang berdekatan.

11.30am-12.00pm: segala pesiapan untuk balik ke muar ak kemas dan persiapan diri juga tidak lupa.aku berminyak wangi,deodoran (yang kat ketiak 2), bedak dibadan, minyak rambut (baby jhonson tau) semua itu aku pakai bagi menampakkan diri lebih menarik..

12.30pm: pejalanan ke muo bermula dengan singgah ke bandar kluang untuk menghantar adik aku dan rakannya ke bandar (saving duit,xnak naik bas).kini tinggal kami 4 beranak dalam kereta yang luas dan selesa..dengan nyanyian lagu "kalau rasa gembira tepuk tangan" kami teruskan perjalanan ke muo dengan melalui jalan yong peng..sesampai di yong peng aku memang da xsedar ape2 melainkan kereta berhenti dan bila aku lihat sekeliling sudah di parit jawa la..

3.30pm: jam sudah 3.30 kali ni kami berenti di parit jawa untuk menikmatiasam pedas..apa yang terkilannya kerana perut sudah lapar dan hidangan pon boleh tahan tiada gambar di shoot masa kami makan2 disana.untuk mengantikan rasa bersalah itu aku mengambil gambar bot2 yang berada di tali air bersebelahan dengan kedai kami makan tadi..

 kenangan di parit jawa :)

4.00pm: kami teruskan semula perjalanan kami dan kali ni kami hendak pergi ke Tanjung Ketapang (tempat monyet) semasa dalam perjalanan terhibur jgak mendengar celoteh dari si kecil yang tidak henti2 membebel risau akan kakaknya hendak melansungkan perkahwinan (takut la 2 segala kemewahan akan terbatas ahahahah)..

4.30pm: tiba di Tanjung Ketapang. sikecil seboleh-boleh nak beli kuaci untuk monyet-monyet yang sudah biasa makan KFC dan MCD (biase la sekali sekala nak western jugak) tujuan utama nak beli kuaci adalah kerana kuaci lebih banyank berbanding kacang (bijak @ tidak budak kecil ni tuan puan?)..

lihatlah si kecil 2 hanya melihat ibunay memberi monyet makan (die takot) P/S: ibu aku nmpak muda kan?

"opsss tjauh lak kuaci" kata puan Fairus.. :)

bermenung setelah kehabisan kuaci.

muka belas ehsan meminta sedikit penampar.. :P

5.15pm: selesai sudah aktiviti 4 beranak mengeskot anak terunanya yang sweet ni pulang ke muo..kali ni ayah ku telah memainkan lagu sedih jgak iaitu kaer (izinkan ku pergi)..ahahah..setelah sampai di hostel dan aktiviti bersalaman sudah dilakukan mereka terus pulang ke klunag dan aku elah selamat sampai ke muo dengan aktiviti rombongan yang berjaya.. :D

P/S: cerita telah diolah dengan sedikit sentuhan humor bagi menambahkan perisa dalam cerita..

16 ulasan:

Anonymous said...

ahahahaha.....
sgt seronok aktiviti 4 beranak ni...
tapi....sgt pemalasnye si ajimko itu...
mandi nak disuruh....hampeh...!!!
kucing2 tidak bersalah...
kerana...mahu mengejutkan adik kpd kucing tuan itu...huhuhuhu....

ChEEky MONkey said...

:P kucing ko sngat biadap..ak mesti balas dendam..

Anonymous said...

haipp....bile lak aku bela kucing???
ahahha

ChEEky MONkey said...

almk xbele ke?..adeyhh..xjd nk blas dnda,..wakka

Anonymous said...

ahahhaha....
tau xpe.....
berani ko tuduh aku kan...

ChEEky MONkey said...

huuu..ala brani je.. :))

Anonymous said...

ahhaha.......
aku sokong kucing 2...
aku suke kucing 2 kaco2 ko tido....
ehhehhee

ChEEky MONkey said...

ha3.. siak je :)

Anonymous said...

ahhahaha...
mane pic kucing2 2???
ko ni gan seseorang same je anti kucing
x baek tau.....

ChEEky MONkey said...

huuuu..die kco ak tido mls ak nk snap pic ia..ha3

Anonymous said...

mesti bau ko 2 cam bau kengkawan kucing 2...
2 yg die dok kaco ko kan???ahhahhah

ChEEky MONkey said...

:P saje je nk cr kmarahan ak 2..

Anonymous said...

ahahhaha....
tol la....
dah tu nape die dekat2 gan ko..whahha...
ko mimpi lembab ea???
sengal.....
ko x nak share ke mimpi2 lembab ko 2??
wakkakakka

ChEEky MONkey said...

ahaahaha nnt ak share..huuuu

Anonymous said...

yg nie best!!
jalan citer yg menarik n x bosan baca walopon pnjg...
cumer rugi x der gmbr asam pedas...
hee~~~
gud job!!
^_^

ChEEky MONkey said...

heeeee tq2

Post a Comment